STRATAGAME transnational meeting in Catania

On 13th and 14th May 2019 STRATAGAME project partners met in Catania for the 2th transnational meeting , organized by Italian partner Medoro. 13 people attended the meeting representing the seven partners from Romania, Italy, Spain, Poland and Turkey. During the meeting, conducted by the representative of the Romanian leader CDA Oriana Brizan, the situation was discussed with reference to the activities of communication and dissemination and above all to the activities related to the realization of the first important output of the project, the soft skills diagnostic tool, just tested by VET learners and VET teachers from the countries participating in the project. The partnership expressed great satisfaction for the quality and punctuality of the work carried out so far. The next steps were then established regarding the creation of the final version of the diagnostic tool (expected in July) and the construction of the second output, the interactive online game developing soft skills of young people. Finally, the representatives of Cannizzaro Institute, Medoro's associated partner school, were guests of the meeting. Prof. Longheu and Prof .Duro presented the Institute's activities, explained the contents of their involvement in the project, particularly indicating the positive and improvable aspects of the tested soft skills diagnostic tool, and finally expressed great satisfaction for the fruitful collaboration with Medoro.

Il 13 e 14 maggio 2019 i partner del progetto STRATAGAME si sono incontrati a Catania per il 2° incontro transnazionale, organizzato dal partner italiano Medoro. 13 persone hanno partecipato all'incontro in rappresentanza dei sette partner provenienti da Romania, Italia, Spagna, Polonia e Turchia. Durante l'incontro, condotto dal rappresentante del leader rumeno CDA Oriana Brizan, la situazione è stata discussa con riferimento alle attività di comunicazione e disseminazione e soprattutto alle attività legate alla realizzazione del primo importante output del progetto, la strumento diagnostico delle competenze, appena testato dagli studenti e dagli insegnanti dei paesi partecipanti al progetto. La partnership ha espresso grande soddisfazione per la qualità e la puntualità del lavoro svolto fino ad ora. Sono stati quindi stabiliti i passi successivi riguardanti la creazione della versione finale dello strumento diagnostico (prevista per luglio) e la costruzione del secondo prodotto, il gioco online interattivo che sviluppa le competenze trasversali dei giovani. Infine, i rappresentanti dell'Istituto Cannizzaro, la scuola partner associata di Medoro, sono stati ospiti dell'incontro. Il prof. Longheu e il prof. Crudo hanno presentato le attività dell'Istituto, spiegato i contenuti del loro coinvolgimento nel progetto, in particolare indicando gli aspetti positivi e migliorabili dello strumento diagnostico collaudato, e infine hanno espresso grande soddisfazione per la proficua collaborazione con Medoro.