Erasmus+ Project 2018-2020 - "LEARN & EARN"

Argomenti (tag):

Erasmus+ Project 2018-2020
"LEARN & EARN"

The project LEARN & EARN aims to carry out trasnational activities in order to find solutions to face the current youth unemployment crisis.There are many reasons behind this crisis: lack of specific skills, lack of ambition, a school curriculum neglecting employability and entrepreneurial education in favor of more traditional education system. Young people in this time of economical tense situation in Europe wonder how their lives in the future will look like and ask themselves questions such as "How can I prepare best to meet my future challenges?" "What skills will I need?" "How can I create my own job?". This project will help students to find an answer to these questions and to enhance their employability, through a training course on career guidance strategies and entrepreneurship addressed to 16-18 pupils.
Moreover students, working in a multicultural setting, will have the opportunity to meet and have an insight into other cultures and will be prepared for their future lives in a European context focusing on the labour market, on the entrepreneurship opportunities in their own and other countries.

Progetto Erasmus+ 2018-2020
"
LEARN & EARN"

Il progetto LEARN & EARN mira a svolgere attività trasnazionali finalizzate a trovare soluzioni per affrontare l'attuale problema della disoccupazione giovanile. Ci sono molte ragioni dietro questa crisi: mancanza di competenze specifiche, mancanza di ambizione, curriculum scolastici che trascurano il tema dell'occupabilità e l'educazione imprenditoriale a favore di un sistema educativo più tradizionale. I giovani in questo periodo di tensione economica in Europa si chiedono come saranno le loro vite in futuro e si pongono domande quali "Come posso prepararmi al meglio per affrontare le sfide future?" "Quali competenze mi serviranno?" "Come posso creare il mio lavoro?". Questo progetto aiuterà gli studenti a trovare una risposta a queste domande e a migliorare la loro occupabilità, attraverso un corso di formazione internazionale sulle strategie di orientamento professionale e sull’imprenditorialità, lavorando in un contesto multiculturale incentrato sul mercato del lavoro e sulle opportunità imprenditoriali nel proprio paese e in altri paesi europei.

Le scuole partecipanti:

School partner

City

Country

Istituto Tecnico Industriale “S. Cannizzaro”

(Coordinator)

CATANIA